tisdag 27 april 2010

Vimplar


Helt plötsligt kan man se vimplar överallt! Den här fina vimpeln köpte jag på en liten affär i Karlstad som heter Iris & Doris. De syr sina vimplar själva och jag satte samman den här kombinationen. Perfekt att jag fick välja tygbitar själv och dessutom blir den unik. Den blev väldigt fin ihop med Carls ljusblå Sandbergtapet.

Innan jag fick barn aldrig hade kunnat tänka mig så traditionell inredning i ett barnrum - även om jag gillade det rent estetiskt. Nu tycker jag inte det handlar om färg att alla ska värderas lika och ha samma möjligheter oavsett sina val. Å andra sidan älskar jag att klä Carl i rött och rosa och uppmuntrar gärna att han leker med dockor och kör med barnvagn, det känns lite extra bra... så jag kanske kompenserar! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar